hannasmathorna

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

ugnsgratinerad falukorv

Av Hanna Holmberg - 14 januari 2015 23:42

Hej på er! :)
Idag gjorde vi de enkelt för oss.

Vi körde på ugnsgratinerad falukorv m färsk pasta och hemmagjord brunsås.

Till falukorven använde jag:
1/2 falukorvsring
1/2 röd paprika
1 gul lök
1 röd lök
1/2 påse riven kvibille prästost

Skiva falukorven, lökarna och paprikan.
Varva i ugnsfast form, krydda med grillkrydda, häll lite flytande margarin över och strö på osten.
Ställ in i ugnen på 150° i 30-40 minuter Eller tills de ser färdigt ut.

Brunsåsen:
Ca 4msk smör/margarin, 3msk mjöl, ca 3dl grädde och 3dl mjölk.
1msk kalvfond, 2 köttbuljongtärningar, grillkrydda, lökpulver, aromat, vitlökspulver, paprikapulver.

Smält smöret i en kastrull, tillsätt mjölet och vispa, häll i mjölk och grädde.
Låt detta koka upp och häll sen i fond, buljongtärning och kryddor.
Smaka av till du tycker smaken sitter.

Servera med pasta, potatis eller potatismos.

 
 
Tangent

Tangent

15 januari 2015 00:36

Oi oi oi, dette så lekkert ut!

Må nok prøve den oppskriften (recepten) ved anledning...

Takk ^^

God natt :)

http://www.tangent.bloggplatsen.se

 
Emilie

Emilie

21 januari 2015 17:29

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på info@mytaste.se.

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se

http://www.mytaste.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Holmberg - 4 februari 2015 20:03


Till 6 personer (2 tortillas var) 4dl naturell creme fraiche 500g kycklingfile Paprikapulver Vitlökspulver Lite tacokrydda Lökpulver Grillkrydda 1 brev fahjitakrydda 2pkt stora tortillas, 6pack 2dl valfri riven ost 1 påse riven kvibille pr...

Av Hanna Holmberg - 3 februari 2015 19:52


500 g broccoli 800 g falukorv Ostsås: 3-4msk margarin 5dl riven ost 3-4msk vetemjöl 7dl mjölk Paprikapulver Grillkrydda Lökpul
ver Vitlökspulver 1 köttbuljongtärning Sätt ugnen på 250ºC. Skär broccolin i mindre bitar. Koka upp vatte...

Av Hanna Holmberg - 2 februari 2015 20:55


500g köttfärs 1 frp krossade tomater m vitlök 1 gul lök, finhackad 1 morot, grovt riven 1/2 paprika, tärnad 1 msk chilisås 3 köttbuljongtäringar 5-7dl vatten Grillkrydda 2 vitlöksklyftor, pressade Liite curry Paprikapulver Aromat F...

Av Hanna Holmberg - 1 februari 2015 21:02

Hej på er Här är den kommande veckans matschema måndag spaghetti och köttfärssås Lagas av mig tisdag korvgratäng med broccoli & ris Lagas av mig onsdag fahjitakycklingtortillas i ugn Lagas av mig torsdag fiskpinnar (kyckling till mig) m...

Ovido - Quiz & Flashcards