hannasmathorna

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

räksmörgås

Av Hanna Holmberg - 13 januari 2015 11:26

Ja som den snälla flickvännen jag är, gick jag upp och fixade lyxfrulle till Alex.

Två skivor valfritt bröd
Räkor
3 kokta ägg
Citronmajonäs
6 skivor gurka

Spritsa citronmajonäs på båda smörgåsarna, koka ägg, dela dom och lägg över majonäsen, lägg över räkorna och sen gurkan.

Räksmörgås kan man ju variera på sååå många olika sätt!
Men de var såhär Alex ville ha dom. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Holmberg - 4 februari 2015 20:03


Till 6 personer (2 tortillas var) 4dl naturell creme fraiche 500g kycklingfile Paprikapulver Vitlökspulver Lite tacokrydda Lökpulver Grillkrydda 1 brev fahjitakrydda 2pkt stora tortillas, 6pack 2dl valfri riven ost 1 påse riven kvibille pr...

Av Hanna Holmberg - 3 februari 2015 19:52


500 g broccoli 800 g falukorv Ostsås: 3-4msk margarin 5dl riven ost 3-4msk vetemjöl 7dl mjölk Paprikapulver Grillkrydda Lökpul
ver Vitlökspulver 1 köttbuljongtärning Sätt ugnen på 250ºC. Skär broccolin i mindre bitar. Koka upp vatte...

Av Hanna Holmberg - 2 februari 2015 20:55


500g köttfärs 1 frp krossade tomater m vitlök 1 gul lök, finhackad 1 morot, grovt riven 1/2 paprika, tärnad 1 msk chilisås 3 köttbuljongtäringar 5-7dl vatten Grillkrydda 2 vitlöksklyftor, pressade Liite curry Paprikapulver Aromat F...

Av Hanna Holmberg - 1 februari 2015 21:02

Hej på er Här är den kommande veckans matschema måndag spaghetti och köttfärssås Lagas av mig tisdag korvgratäng med broccoli & ris Lagas av mig onsdag fahjitakycklingtortillas i ugn Lagas av mig torsdag fiskpinnar (kyckling till mig) m...

Ovido - Quiz & Flashcards